Wat mag PR kosten?
Graag ben ik transparant over prijzen. Daarom werk ik bij voorkeur niet met uurtarieven, maar met een vast bedrag per campagne. Een PR-campagne bestaat doorgaans uit meerdere persberichten over een bepaald onderwerp, gericht op media met verschillende invalshoeken. Zo haal je het maximale uit de data!
Hieronder zie je de tarieven voor een losse PR-campagne en pakketten van respectievelijk drie, zes en twaalf campagnes. Uitgangspunt is hierbij één campagne per maand, maar dit kan in overleg natuurlijk altijd over een kortere of langere tijdsperiode worden ingepland.
De tarieven van Tijd voor Publiciteit
- Enkele PR-campagne €1050,-
Onderwerp bedenken, data-analyse, creatie persbericht, opstellen perslijst, uitsturen persbericht en rapportage resultaten.
- Kwartaalabonnement (1 campagne/maand, 3 in totaal) €1005,-
Wil je een vaste prijs voor de uitvoering van drie PR-campagnes, idealiter verdeeld over drie maanden? Dan ontvang je €45 korting per campagne. Spreiden over een kortere of juist langere periode is in overleg uiteraard mogelijk.
- Halfjaarabonnement (1 campagne/maand, 6 in totaal) €955,-
Spreken we af een halfjaar samen te werken o.b.v. één campagne per maand? Dan krijg je per campagne €95 korting t.o.v. de prijs voor een losse PR-campagne.
- Jaarabonnement (1 campagne/maand, 12 in totaal) €900,-
Kies je voor een vaste samenwerking voor de duur van 12 maanden? Dan geldt een korting van €150. Ook in dit geval zijn uiteraard meerdere campagnes per maand mogelijk. De 12 campagnes uitsmeren over een periode van meer dan een jaar geniet niet de voorkeur.
Bijkomende kosten van een PR-campagne
In bovenstaande prijstabel zie je de kosten die komen kijken bij de uitvoering van een PR-campagne. Onder ‘enkele PR-campagne’ zie wat daar allemaal onder valt.
Data vormt vrijwel altijd de basis van een goed persbericht. Sommige bedrijven zijn in de gelukkige omstandigheid dat ze zelf over een hoop interessante, nieuwswaardige data beschikken om mee aan de slag te gaan. In andere gevallen kun je informatie putten uit openbare bronnen, zoals het CBS. Maar daarnaast, of wellicht zelfs bovenal, is zelf onderzoek doen een zeer goede methode om het nieuws te halen.
We hebben het dan over een panelonderzoek, waarin we een representatief panel vragen voorleggen, met als doel op basis van de resultaten PR-campagnes te kunnen opzetten. Er zijn diverse marktonderzoeksbureaus die dit aanbieden. De kosten hiervoor staan los van de tarieven in bovenstaand overzicht. Wanneer de optie van een panelonderzoek ter sprake komt bij een kennismaking zullen we de verschillende mogelijkheden en kosten daarvoor uiteraard bespreken!
Ook met jouw bedrijf profiteren van gratis media-aandacht?
Neem contact op, dan bespreken we de mogelijkheden!
- Email:frank@tijdvoorpubliciteit.nlOpens in your application

















